
Zawieszenie zajęć, a rekrutacja
Szanowni Rodzice,
Zgodnie z Zarządzeniem Prezydenta Miasta Poznania nr 65/2020/P z dnia 30.01.2020 r. rekrutacja do klas pierwszych szkół podstawowych rozpocznie się 06.04.2020 r. i potrwa do 27.04.2020 r. Zawieszenie zajęć nie ma wpływu na ten termin.
- W pierwszej kolejności do pierwszej klasy przyjmowane są dzieci z obwodu. Ci uczniowie nie podlegają rekrutacji. Nie zwalnia to jednak rodziców z konieczności zapisu dziecka do szkoły.
- Rodzice dzieci zamieszkałych w obwodzie szkoły (Informację o obwodach, wraz z mapami, można znaleźć na stronie Geopozu - http://sip.poznan.pl/sip/adr/adr_raport/) wypełniają zgłoszenie elektronicznie i w terminach rekrutacji przesyłają mailem lub pocztą (wydrukowane i podpisane) do szkoły obwodowej.
- Skany zgłoszenia na adres mailowy:
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. - Oryginały pocztą na adres:
Zespół Szkolno-Przedszkolny nr 10
ul. Romana Brandstaettera 6
61-659 Poznań
- Skany zgłoszenia na adres mailowy:
- Wszystkie potrzebne dokumenty będą dostępne na stronie internetowej: https://nabor.pcss.pl/poznan/
- Dzieci, których rodzice zapiszą je do szkoły poza miejscem zamieszkania, podlegają procesowi rekrutacji. W tym wypadku decydować będą kryteria naboru.
Kryteria naboru
- zamieszkanie kandydata na terenie Poznania - 65 pkt.;
- uczęszczanie wcześniej do oddziału przedszkolnego w danej szkole (kryterium stosuje się również w odniesieniu do kandydatów uczęszczających do przedszkoli prowadzonych przez Miasto Poznań mających siedzibę w budynku, w którym mieści się dana szkoła podstawowa) - 50 pkt.;
- rodzeństwo kandydata uczy lub będzie uczyć się w tej samej placówce – 30 pkt;
- oboje rodziców lub opiekunów płaci podatki w Poznaniu - 80 pkt;
- wielodzietność rodziny kandydata - 10 pkt;
-
WAŻNE!
Z uwagi na aktualną sytuację epidemiologiczną rodzice proszeni są, aby zarówno wnioski o przyjęcie dziecka, jak i pozostałe dokumenty będące potwierdzeniem spełnionych kryteriów wysyłali drogą elektroniczną (skan podpisanego wniosku wraz z załącznikami) lub pocztą tradycyjną (za potwierdzeniem odbioru). Dokumenty należy przesłać wyłącznie do placówki pierwszego wyboru. -
UWAGA!!!
Wysłanie skanu nie jest równoznaczne ze złożeniem wniosku, w związku z powyższym będzie konieczność dostarczenia do szkoły oryginału dokumentów. Można to jednak będzie zrobić w późniejszym terminie podanym do ogólnej wiadomości. -
Warto powiadomić szkołę mailowo Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. o fakcie wysłania zgłoszenia/wniosku pocztą.
Rodzicom dzieci, którzy nie dostali się do wybranej placówki, przysługuje możliwość odwołania - w terminie 7 dni od ogłoszenia listy kandydatów przyjętych i nieprzyjętych.
Harmonogram
- 6-27 kwietnia - składanie wniosków o przyjęcie dziecka
- 8 maja - ogłoszenie listy zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych
- 8 - 12 maja - pisemne potwierdzenie woli zapisu dziecka
Niezłożenie potwierdzenia przez rodziców jest jednoznaczne z rezygnacją z dalszego procesu postępowania rekrutacyjnego. - 14 maja - ogłoszenie listy kandydatów przyjętych i nieprzyjętych
Rekrutację uzupełniającą zaplanowano na 10-25 czerwca.
Jeżeli zajdą jakiekolwiek zmiany dotyczące procedury rekrutacji rodzice zostaną o tym poinformowani.
- Materiały: Szkoła Podstawowa - Poznań
- Źródło: Rekrutacja 2020/2021