Koncepcja pracy szkoły

 

Wieloletnia koncepcja pracy SP 38 łączy tradycje ze współczesnością. Naszym głównym celem jest dobro uczących się. 
Jesteśmy szkołą rozwijającą się, szkołą w której uczymy się wszyscy.

Ważnym elementem pracy szkoły jest kształtowanie w naszych uczniach wrażliwości na dobro, tolerancję i piękno otaczającego świata a także postawy poszukiwania, odkrywania i dążenia do osiągania życiowych celów poprzez rzetelną pracą a współczesność to zmieniające się metody nauczania, pomoce dydaktyczne i korzystanie ze zdobyczy technologii informacyjnej.

Koncepcja pracy szkoły opiera się na założeniach Misji i Wizji Szkoły.

 

Jesteśmy szkołą, w której

Uczeń

Zdobędzie wiedzę i umiejętności do dalszego kształcenia
W życzliwej atmosferze rozwinie własną osobowość 
i zainteresowania
Uwierzy we własne możliwości, co pozwoli mu znaleźć miejsce 
w życiu
Nauczy się twórczo rozwiązywać problemy i skutecznie się porozumiewać
Rozbudzi swoją wrażliwość na dobro, tolerancję i piękno otaczającego świata

Rodzic

Współtworzy klimat szkoły
Wspiera działania wychowawcze w proces dydaktyczny
Ma zaufanie do prowadzonych przez szkołę działań

Nauczyciel

Jest kompetentny
Jest zaangażowany w działania wspierające rozwój dziecka
Jest otwarty na zmiany i podnosi swoje kwalifikacje zawodowe
Współpracuje z rodzicami i środowiskiem lokalnym

Tworzymy:

  1. warunki umożliwiające zdobywanie wiedzy i umiejętności 
do dalszego kształcenia,
  2. życzliwą atmosferę sprzyjającą rozwojowi osobowości ucznia 
i poszerzeniu jego zainteresowań,
  3. warunki umożliwiające uczniom poznanie własnych możliwości zaakceptowanie ich i rozwijanie,
  4. sytuacje sprzyjające twórczemu rozwiązywaniu problemów 
i skutecznemu porozumiewaniu się,
  5. warunki sprzyjające prawidłowej realizacji zadań szkoły jako placówki.

Kształtujemy w naszych uczniach wrażliwość na dobro, tolerancję 
i piękno otaczającego świata.
Swoje oddziaływania opieramy na uniwersalnych zasadach etyki takich jak: tolerancja, sprawiedliwość i poszanowanie godności drugiego człowieka.
Uczymy szacunku dla dobra wspólnego, jako podstawy życia 
w społeczeństwie.
Przygotowujemy naszych uczniów do rozpoznawania wartości moralnych i dokonywania ich wyborów.
Kształtujemy postawy poszukiwania, odkrywania i dążenia 
do osiągania życiowych celów poprzez rzetelną pracę.

Absolwent

Wychowanek naszej Szkoły powinien wyróżniać się: aktywną postawą w podejmowaniu różnych działań na rzecz swojego otoczenia, wrażliwością estetyczną, aktywnym uczestnictwem 
w życiu kulturalnym, umiejętnością rozróżniania dobra i zła, porozumiewania się z innymi, rozpoznawania 
i rozwijania swoich mocnych stron, dbania o swoje zdrowie psychiczne i fizyczne.

Odzwierciedleniem koncepcji są zadania realizowane przez szkołę:

  1. w dziedzinie edukacji poprzez:
    • utrzymanie wysokiego poziomu kształcenia, podnoszenie przez nauczycieli kwalifikacji i zdobywanie kolejnych stopni awansu,
    • wspieranie uczniów zdolnych i uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych,
    • nauczanie zgodnie z podstawą programową,
    • stosowanie nowatorskich metod i form pracy,
    • unowocześnianie bazy szkoły,
  2. w zakresie wychowania i opieki poprzez:
    • kształtowanie pozytywnych postaw uczniów zgodnie z programem wychowawczym i profilaktycznym szkoły,
    • wyrównywanie szans edukacyjnych dzieci,
    • kształtowanie postaw patriotycznych,
    • kształtowanie postaw proekologicznych i prozdrowotnych,
    • rozwijanie twórczego potencjału dzieci i aktywności fizycznej,
  3. w zakresie współpracy z rodzicami poprzez:
    • budowanie zasad konstruktywnego partnerstwa na drodze rozwiązywania problemów wychowawczych,
    • włączanie rodziców w życie szkoły,
    • prowadzenie tzw. pedagogizacji dla rodziców,
  4. w zakresie zarządzania poprzez:
    • podnoszenie poziomu jakości pracy,
    • ustawiczne kształcenie, podnoszenie kwalifikacji,
    • wykorzystywanie nowoczesnych metod pracy,
    • motywowanie do pracy w zespołach,
    • inicjowanie i koordynowanie zespołów zadaniowych.
    • tworzenie zdrowego i bezpiecznego środowiska szkolnego,
    • stwarzanie możliwości eksponowania swojej wiedzy, zdolności.

Formy realizacji koncepcji pracy szkoły:

  1. konkursy przedmiotowe i artystyczne,
  2. indywidualna praca z uczniem zdolnym,
  3. praca z uczniem o SPE,
  4. organizowanie różnorodnych wydarzeń,
  5. obchody świąt państwowych,
  6. wystawy prac dzieci,
  7. koła zainteresowań,
  8. działalność Samorządu,
  9. inne/wyjścia do teatru, kina, zajęcia poza szkołą, udział w zewnętrznych projektach,
  10. spotkania integracyjne, festyny ,rajdy, biegi, wycieczki.